Meldkamer

In de alarmmeldkamer zit zorgvuldig getraind personeel dat zich bezig houdt met het ontvangen, registreren en beoordelen van incidentmeldingen, alsmede het begeleiden en coördineren van de opvolging.

 

Wilt u dat er 24/7, dus dag en nacht, iemand bereikbaar is? Dan is onze alarmmeldkamer de juiste keuze. Onze alarmmeldkamer zal u spoedig te woord staan waardoor u snel bent voorzien van hulp.

 

De alarmmeldkamer is het kloppend hart van onze personenalarmering. Het personeel neemt 24 uur per dag en 7 dagen per week hulpverzoeken van u aan, en in geval van nood zenden ze direct hulp naar de locatie van het incident. U kunt de alarmmeldkamer hiervoor via het alarmnummer altijd bereiken. De bemanning van een meldkamer bestaat uit speciaal opgeleide centralisten, werkzaam in ploegendiensten, zodat u oproep altijd wordt beantwoord.

 

Onze moderne meldkamer is uitgerust met geavanceerde en zeer kostbare technologieën. Middels gespecialiseerde computersystemen kunnen de centralisten snel grote hoeveelheden gedetailleerde informatie oproepen, zoals uw locatie, historische locaties of uw medische gegevens. Moderne communicatienetwerken zorgen ervoor dat de meldkamer altijd direct in verbinding staat met uw hulpverleners.

 

De taken van onze alarmmeldkamer zijn:

Meldingen ontvangen

Alarmmeldingen ontvangen waarbij alle relevante informatie omtrent de melding wordt weergegeven.

Informatie inwinnen

In deze fase zal de centralist met spoed proberen kritische informatie te vergaren en dit te verwerken in het systeem.

  • Is het een echte melding en geen valse?
  • Waar is er hulp vereist (welke plaats, straat)?
  • Wat is het incident?
  • Hoe ernstig is de situatie?
  • Lopen er mensen gevaar?
  • Zijn er slachtoffers?
  • Wat is de aard van de verwonding (indien van toepassing)?

   Inzet bepalen

De ernst van het incident bepaalt wie op het incident wordt afgestuurd. Dat kunnen uw contactpersonen, mantelzorgers of de calamiteiten diensten zijn. Denk hierbij aan politie, ambulance of brandweer.

   Alarmeren

De benodigde dienstverleners worden ingeschakeld en gealarmeerd over de situatie.

   De beller ondersteunen

De centralist kan een beller soms levensreddende handelingen laten uitvoeren. Ook kan een centralist soms belangrijke aanwijzingen geven voor de veiligheid van een klant.

   Opvolgen

De centralist zal, afhankelijk van de situatie, eerst de opgegeven contactpersonen opvolgend bellen en inlichten over de situatie. Bij een absolute noodsituatie zullen zij direct overschakelen naar een calamiteitendienst.

   Bereikbaarheid garanderen

Op de alarmmeldkamer zijn altijd centralisten aanwezig die u spoedig te woord kunnen staan. Het beantwoorden van de oproep gebeurt normaliter altijd binnen tien seconden.

   Coördineren

De centralisten communiceren niet alleen met eigen hulpverleners, maar ook met andere hulpdiensten die bijstand verlenen. Denk hierbij aan overheidsinstanties, ziekenhuizen en gespecialiseerde bedrijven, waarbij de locatie kan worden gedeeld van waar de hulpbehoevende zich bevindt.

Mobiele Alarmering


Particulieren

Zorg/ Veilig /Vertrouwd

Zorg

Instellingen/ Organisaties /Woongroepen

Zakelijk

Bedrijven/ Organisaties /Overheid

Partners